söndag 18 mars 2012

Vårnytt


Det är ju igentligen inte vår riktigt än här i Sundsvall men det känns lite som så nu när det har varit plus grader några dagar. Det kanske håller i sig men jag tvivlar, något bakslag får vi säkert med snö  och minus grader.

Jag blir iallafall lite sugen på vårfärger och behöver en ny halsduk så jag valde ett härligt grönt tyg och en spets som jag ville sy på. Jag tänkte passa på att prova vik och kantsömsfoten från Husqvarna.


Jag testade lite olika sömmar men det var ett lite besvärligt tyg att sy på (lite "silkit") så jag tog söm 19 på Quiltsömmar E1, Applikationssöm med handsytt utseende heter den på Husqvarna språk. Den blev jättebra och sydde fast spetsen jättefint.



Sen att jag hade för lite spets är mitt fel och eftersom jag ville ha den klar NU så fick den bli lite kort. Den är helt ok i längden men det hade blivit bättre med lite mer längd.


Så nu blir det invining i morgon.

Ha det så bra!!
/Malin

1 kommentar: