söndag 25 november 2012

Vart är vintern!

Nu får faktiskt vintern komma för nu har jag stickat mössor och halsdukar till barnen..mannen får vänta lite med sin mössa då julskyltiningen går lite före.
Som vanligt är jag helt oförberedd att tiden går så ruskigt fort och full fart i butiken gör att tiden inte riktigt räcker till men vad gör det när det är roligt.

Barnen har fått sig en varsin mössa i Zamback från Svarta Fåret, en jättefint acrylgarn som är perfekt för känsliga huvuden och halsar. Jag stickade dessa i halvpatent på rundsticka.



Amandas mössa. Den blev godkänd...och det är inte det lättaste med en kräsen 18-åring :-)



I Mayas mössa blandade jag in reflexgarn i dom lila ränderna. Nu när det är så mörkt ute så behövs reflex lite överallt så att man syns.


 
 Så här syns det när blixten är på, bra va!!
 



En halsduk till Maya i samma pantentstickning och i Zamback.

Jag har även sytt en del och har lite stickningar och tovningar på G som måste bli klart under veckan så det är bara att hasta på. Jag ska knäppa lite kort i butiken för en del grejer sitter redan i fönstret men dessa små är klar och finns ännu hemma hos mej.

 
Det är Maria, Josef och lilla Jesubarnet. Josefs frisyr blev väl lite sisådär, det är inte riktigt min grej att virka så här smått men det är faktiskt roligt när jag väl sätter igång. Nu håller jag på att göra krubban, vi får se om jag hinner klart innan söndagen annars får dom flytta in i skyltfönstret på 2:a advent. Mönstret kommer från Svarta Fåret och garnet är Candy.
 
Nu ska vi spela lite Bingolotto och virka lite på krubban så mina små figurer har någonstans att bo :-)
Ha en bra kväll!
/Malin


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar