söndag 25 maj 2014

Regning dag

En regnig dag som denna är helt perfekt att använda till att sy på, trots att det är morsdag eller föratt det är morsdag:-)

Idag blev det en (kanske) avslutningsklänning till Maya. det är bara längden kvar att fålla så får vi se sen om den används då eller någon annan gång i sommar. Mönstret är från Burda och har nummer 7798.

 
 
Jag måste också visa Mayas fina kanin som hon virkat på helt egen hand. Med tanke på att hon inte varit så intresserad att läsa mönster så tycker jag att hon var jätteduktig. Mina lärdommar fanns nog någonstans där som hon plockade fram. Nu är det bara att vänta och se vad nästa alster blir :-)
Mönstret kommer från denna bok.
 
 
Och här är lilla kaninen.
 



 
Såååå supersöt!!!!

Lite annat jag gjort sedan sist är dessa fina påskprydnader. Broderade på Husqvarnas maskin och i mönstret finns lite fina ägg i spets och äggvärmare. Det kanske inte är helt aktuellt nu men det blir ju en påsk nästa år också. Dessa hängde eller faktiskt hänger (de ska bort i morgon) i vårt skyltfönster i påskriset.
Följ länken så kommer ni till Husqvarnas hemsida och fler bilder på broderierna. http://new.husqvarnaviking.com/sv-SE/Broderier/Decorate-for-Easter-Complete-Kit

 
Det blev både i lila....
 


...och gult.


 
Lite fina virkade påskkycklingar och ägg pryder också påskriset. Dessa kommer från Candy Magazine 7 och jag har virkat dom i Candy såklart.
 


Nu när mina egna barn är så stor och mina små gudbarn också börjar bli stor så är det bra att det ska skyltas i butiken med en massa små babykläder. Då passar jag på och sticka upp lite. Denna babykofta är stickad Mio från Järbo. Ett jättemjukt och härligt garn i merinoull som jag gärna stickar mer i. En liten virkad mössa i Mio är på G. Lite annat kom i vägen bara...... 

 
Denna tröja stickades också upp till skylt för ett tag sen. Den har bara inte kommit in i bloggen än :-). Härlig oversize tröja i dubbelt Fame trend. Varm och skön sen till hösten. Förhoppningsvis behöver vi inte den i sommar.
 
Jag har 2 koftor på stickorna nu...halvfärdiga båda 2. Men det är så lite kvar på båda så jag får ta mej i kragen så de båda blir färdiga innan jag börjar med något nytt.
 
Ha en bra kväll!!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar