söndag 13 februari 2011

Tunika i Tilda

Lite arg är jag faktiskt på mej själv :-(. Jag stickar hellre med rundstickor än vanliga, det är nog föratt långa stickor är i vägen, jag stöter alltid i soffan och om Lilla G ligger bredvid och myser så är jag rädd att göra illa henne. Men nu började jag dumt nog på tunikan i Tilda garnet med vanliga stickor och när jag gjort mer än hälfen så kom jag ju på att jag har kunnat sticka runt i stället. Så mycket snyggare det skulle blivit och lättare men, men är huvudet dumt.....

I allafall så har jag kommit en bra bit på bakstycket men jag förängde den ca 13 cm då vi har en väldigt lång 9-åring men jag tror garnet räcker ändå så det är bara att sticka på :-).

Så här ser den ut hitills.


Men visst blir färgerna fina!

Stycket blir nog klart i kväll när det både är Solsidan och Wallander sen får jag nog ta en paus innan nästa, Stora G har tappat bort sina vantar så ett par sånna får det bli mellan. Våren vill sig inte det är fortfarande kallt och mycket snö här i Sundsvall så vantar behövs fortfarande.

Ha det så gott!!!

Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar