tisdag 22 februari 2011

Vantar

Det blev 2 vantar :-) När man väl sätter igång så är det bara att fortsätta så långt garnet räcker...men jag har faktist lite kvar av Fame randen så det får nog bli en liten babyvante också.

Jag gjorde de svarta till Stora G men en tråd koksgrå Sisu i, dom blev lite stora men det är bara bra nu när det är kallt då får man plats med fingervantar i.





Det är lite roligt när mönstringen blir olika och på dessa blev det ju alldeles perfekt eftersom de blev tvärtom mot varandra.

Jag hittade lite rosa Sisu i mina gömmor här hemma så jag gjorde ett par till Lilla G också.

Nu blev inte bilden så superbra men det är en ganska skarprosa jag använt och de blev också perfekt i randningen mot varandra. Och eftersom kylan och snön verkar vilja stanna kvar här i Sundsvall så är det bara att klä sig varmt.

Jag har lagt Lilla G:s klänning på is en liten stund då det är dags för lite tuppar och kycklingar till skylten. påsken närmar sig och jag såg en sån häftig Tupp i Sandens häftet Tema 19 Tovning. Man kan stoppa in en påsa vin i den. Det ska bli spännande att se när den blir klar.


Jag gör en gul till att börja med, vi får se hur många det blir.

Ha det så gott!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar