onsdag 20 mars 2013

Kan själv!

Amanda köpte en jättefin sjal med spets på när hon var i Stockolm på sportlovet och eftersom vi som syr är lite som vi är så måste det ju självklart testas att göra en själv.
Jag såg det också som ett ypperligt tillfälle att testa min overlockfot som jag köpte för ett tag sedan och som legat fint i lådan och väntat.
Blindsöm och spetspressarfot heter den och passar Husqvarnas overlocker S21 och S25 och den fungerar fantastiskt bra!
Jag sydde två sjalar, en till butiken och en till mej själv, och provade både 4-trådig och 3-trådig overlock och båda fungerade bra.


Det är lätt att se vart man ska sy och vart spetsen ska vara då den ska ligga kant i kant med guiden.




Supersnygg blev den också. Eftersom jag inte ville ha en skarv så gick det ca 2 meter tyg och då fick jag ut 2 st på det och jag tror nog att jag får ut 2 st till med skarv. Spetsen går det lite mer utav och det beror lite på hur man gör sjalen men till min gick det kanske 2,5 m.


Den blir skön att ha på sig i morgon!



 
Ha det så bra!
/Malin



1 kommentar:

  1. åh jisses va fin.. Tänk va man kan göra mycket själv bara man har en ide o "nått att kika på"..Ha det bra!

    SvaraRadera