söndag 24 mars 2013

Sköna Söndag

Ett sånt underbart väder det har varit idag!! Solen skiner och det är några + grader ute i morse så då var det bara att snöra på sig spikskorna och bege sig på en långpromenad. Spikskorna som jag köpte efter jul har jag använt jättemycket i vinter då det varit snö och is på vägarna ända tills nu. Nu är det bara fläckvis på bilvägarna men i skogen är det fullt med snö.
Imorse tog jag en tur till underbara Sidsjön och en omväg tillbaka.



När jag kom hem så satt maken och barnen i solen så jag hämtade stickningen och gjorde dom sällskap. Jag har stickat klart båda ärmarna nu på min pippikofta och börjat med raglanintagningarna så nu är det bara att hoppas jag får i hop allt längst upp. Maskantalet stämmer inte riktigt då jag har satt ihop 2 mönster men jag håller tummarna!


Eftersom även grillen tinat fram så passade vi på och premiärgrilla lunchen. Trots att det inte är en kolgrill så smakar det underbart med grillad hamburgare.


Jag har hittat ett underbart LCHF bröd på  http://56kilo.alltforforaldrar.se/. Jag är ju en "mackoman" och har jättesvårt att vara utan bröd men med detta så går det jättebra. Brödet går jättebra att rosta och jag tycker nog att det är godast så. Jag gjorde om det lite då jag inte hade alla ingridienser hemma och jag ville ha lite mer tuggmotstånd i det men det gick bra och blev t.om lite godare...tycker jag iallafall :-)


Här är receptet på hur jag gör den.

Formbröd á la LCHF

4,5 dl mandelmjöl
1 msk bakepro
3 msk sesamfrö
3 msk solroskärnor
6 msk fiberhusk
3 tsk bakpulver
1,5 tsk salt
6 medelstora ägg
2 dl creme fraiche
1 dl Philiadelfiaost
6 msk smält kokosfett (detta ueslöt jag då jag inte hade nått hemma och det gick bra)

För att komma till Åses recept så är länken här http://56kilo.alltforforaldrar.se/lchf-formbrod/

Ha en bra söndagkväll!!
/Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar