söndag 20 mars 2011

Necessärer

Nu har jag sytt lite också :-). Det var ett tag sen jag satt vid symaskinen, varför vet jag inte. Tiden räckte inte riktig till och kvällarna bara rusar i väg. Men så hittade jag mönstret på denna enkla necessär och jag har ju ingen så då var det bara att sätta igång!!

Jag ska ju sällan göra det enkelt så jag ville både brodera och fodra dom. Den stora fodrade jag så där jättefint där avigan kom mot avigan men det var faktiskt lite svårt att få till bra fodret har en benägenhet att bli stort på en del ställen och litet på andra :-(. Så på den lilla så fodrade jag snyggt vid dragkedjan men sen sydde jag ihop båda lagren som ett. Det gick jättebra och blev snyggt det också.


Jag valde ett bävernylontyg som foder så blev det lite stadga och lätt att torka av.






Den lilla som jag tänker ha mitt smink i när jag reser bort....om jag nu reser bort :-)

och i den stora får allt annat ligga.

Mönstret hittar ni här Poppylinda.

Ha det så bra!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar