måndag 12 december 2011

Broderade kort!

Jag har testad 5D-Cardshop! Det är det nya Dataprogrammet från Husqvarna viking, det var jätteskoj och det blev jättefina kort. Eftersom jag skulle ge korten till min dotters farmor och min mormor så valde jag att ta in det färdiga kortet i 5D-programmet för att ändra till svensk text på framsidan men det var inga problem.
Så här blev det till Farmor Lotta.



Framsidan.....




.....och innuti. Jag limmande fast ett fint band som vi knöt i hop kortet med.

Till min mormor gjorde jag ett litet mindre kort och eftersom hon också är lite dålig på engelska gjorde jag på sama sätt där, tog in det i 5D-programmet och ändrade texten.

Så här blev mormors på framsidan...



..och innuti :-)



Hon fyller år i morgon så kortet är ivägskickat och jag hoppas hon blir glad.


Titta in på denna länk så får ni se mer om 5D-Cardshop, http://5dcardshop.com/


Men jag har ju stickat lite också, jag har mitt ständiga projekt på G,min klänning i Mini Duette och den växer lite då och då mellan varven. Så det blir nog en klänning snart:-)



Jag såg en så fin Lovikkamössa på en kund och måste göra en likadan :-). Jag får så många ideér på dagarna så det är lite kul när man får tid att testa dom
.
Detta är en alldeles vanlig Lovikkamössa från Järbo (gratis mönster finns här: www.jarbo.se) men jag tog 1 tråd rosa Freja glitter och 1 tråd silver Candy från Svarta Fåret och dubblade det när jag broderade runt mössan + i tofsarna.

Visst blev den fin? Tyvärr så fick skyltdockan i butiken ha den då det var för stickit för Lilla Mayas huvud. Jag ska göra en i Molly istället, det är ren acryl så det går nog bra.

 

Min halskrage i eco ull är också färdig, det har varit klar ett tag så jag har glömt bort vilken sticka jag använde, jag tror det var nummer 7. 162 maskor lade jag i allafall upp och den blev lagom, det kunde ha varit lite fler maskor men jag tror den töjer sig lite efter ett tag så då blir den perfekt.




Vill bara visa upp Mays nya fina hissjulgardin som jag sytt! Det var lite svårt att hitta mönster men jag hittade denna sida som var perfekt.  Hissgardin.




Ha det så bra!!!

1 kommentar:

  1. så mycket fint du har gjort.Gardinerna ser fina ut,likaså mössan,halsduken.kortena va häftiga,tänk att man kan sy kort oxå.

    SvaraRadera