onsdag 28 december 2011

Jag hinner inte...

......blir klar till svärmor kommer :-(. Jag tänkte göra dessa fina vantar som jag hittade här. Det är tydligen något gammalt värmlandsmönster och det passade ju så bra när hon kommer från Värmland men jag var några dagar fel så veckan räckte inte till (det blir lite struligt med hjärnan när det är en massa röda dagar). Så igår när jag började sticka så kom jag på att dom kommer i morgon!!!! Jag får helt enkelt sticka så långt jag kan i kväll och skicka ner vantarna till henne sen men det är lite tråkigt nu när jag hade hittat en så bra idé på julklapp.


För några dagar sen hittade jag så fina broderier på småtomtar på embroidery dk som jag ville använda till något så kom jag på att jag kunde göra tags till julklapparna till mina Gudbarn och titta va fin dom blev. Jag gjorde dom som en applikation och broderade på Ultra Solvy från Guttermann då blev dom lite stadigare.


Vill bara sätta in ett kort på Maya och vår fina snögubbe och snölyckta som vi gjorde på Juldagen....
.....sen kom Dagmar......
....så dagen efter såg vår fina "gubbe" ut så här....


 ......och mitt växthus :-( som tur var så hade förrådet tagit emot "taket" så skivorna hade inte blåst bort så långt. Det går nog att laga men just nu är växthuset täckt av grön pressening inte så vidare snyggt men vad göra???

Nu hinner jag inte alls göra klart vantarna då jag har suttit vid datorn hela kvällen :-) jag vill i allafall önska ett Gott Nytt År så syns vi nästa år!

Ha det så bra!

3 kommentarer:

  1. Super fina vantar, gör som jag o slå in dom säg att fortsättning följer (",)

    Gott Nytt År

    SvaraRadera
  2. gott nytt år på dej. Va fina vantar du stickar,,är de från vantboken?::O va mycke snö ni har..vi har bar mark.

    SvaraRadera
  3. Hej
    Googlade på smurf dräckt och kom hitt. Min lilla tjej ska på smurfkalas,jag tänkte kolla vart du köpt dina blå kläder och sedan om du tar emot beställning på klänningen o mössan?
    MVH Silla

    SvaraRadera