onsdag 15 augusti 2012

Många saker

Nu är det lite för många saker på G men det finns ju såååå mycket skoj att göra och det är tur jag har semester för jag hörde att det var massa nytt som kommit in i butiken. Då skulle jag ju få en massa mer projekt som jag inte kan låta bli.

Det jag har på stickorna nu är:


En kofta till mej i Cotton Time. Superhärligt garn i 100% bomull. Jag stickar efter en blandning av ett Cotton Time mönster och ett från Sandnes då jag vill ha raglan. Jag har kommit till ärmarna och lade undan den ett tag då jag började med ......
 


...en tröja i Bonnie också ett bomullsgarn som är jätte drygt, ett nystan är på 260m och mäter 24m per dm. Jättehärligt garn det med men denna ligger också åt sidan en stund då jag hittade denna i butiken....


...vi beställde hem denna färg av miniraggi till en kund och jag kunde helt enkelt inte låta bli denna underbara färg så det får bli 1 socka som får hamna i skylten.Men medans vi tittar på sommarlovmorgon så stickar jag på denna....


....härliga färg i Ribbon XL från Järbo. Ett litet annorlunda bandgarn som är väldigt grovt. Jag stickar på stickor nr 12 så det går ganska fort. Det ska bli ett "linne" eller T-shirt när den blir klar.

Ja, det var väl det jag hade på mina stickor....änsålänge :-)

Sen har vi ju symaskinen, Jag har en liten hög med härliga tyger både till mej, Maya och till skylten. Jag har börjat lite med ett par 3 kvartisar till Maya med en liten fjäril på men nu skiner solen på dagarna, äntligen, så det blir inte så mycket sytt på dagarna..då målar vi lekstugan istället.


Ha det så bra!!!!

2 kommentarer:

  1. Så många fina saker du håller på med.. det färgade garnet som skall bli socka va så snyggt.. Pippitröjan blir fin i den färgen..ha de bra!!

    SvaraRadera
  2. Googlade lite på "Ribbon XL" eftersom jag glädje-köpt ett orange nystan och ett svart för jag tyckte det var ett så häftigt garn. Nu ligger dessa godbitar hemma och jag vet inte vad det passar till! Nalle, väska, kuddfodral, puff..??

    Hur blev linnet/tröjan?

    SvaraRadera