söndag 12 augusti 2012

Smått och gott

Har idag skickat iväg äldsta dottern till Turkiet i 2 veckor, det sätter verkligen mitt mammahjärtat på prov. Hon är 18 år fyllda men det spelar ingen större roll när hon är sååååå jättelångt borta från oss. Det är svårt att vara utan någon som man nästan dagligen har varit tillsammans med sen hon föddes men det är ju så livet är och ska vara.

Iallafall så ville Maya och jag att hon skulle ha med sig en liten sak som hon kunde hämta styrka ifrån när hon behövde (hon är så fruktansvärt flygrädd) så jag gjorde en liten docka efter Mayas design.

Visst blev hon fin. Hon är virkad efter Piraten i Candy magazine 3 men hon fick en rosa kropp med en kjol till. Kjolen gjorde jag genom att ta upp fm runt ktoppen och den 1 v fm med en ökning på varannan och till sist 1 v stolpar med samma ökning. Till håret gick det åt ett litet Candy nystan och det knöt jag bara fast. Amanda blev jätteglad.

Förra året fick vi besök av min mans kusin och hans familj varav jag lovade dottern att virka en liten sköldpadda....vilket jag glömde bort men som hon gladeligen påminde mej om nu när dom var och hälsa på. Den skulle såklart se exakt likadan ut som den Maya har och så här blev den.
Den är nu skickad till Värmland och jag hoppas den blir väl omhändertagen.



Jag har också stygnsatt Chevrolet loggan till min morbrors bil. Det gick ganska bra, det var lite svårt bara att hitta typsnittet som dom har men med en MASSA letande så hittade jag en som var hyfsat lik.



 Så här blev den....


 ....och den broderades på ett hjulöverdrag som min mamma sytt. Han blev jättenöjd över resultatet så jag fick nog till typsnittet och färgen rätt.......det är ju bara synd att jag inte minns vad de hette :-(

Ha det så bra!!!
/Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar