torsdag 11 augusti 2011

Brödbak

Jag måste bara lägga in en bild på mitt 1:a försök till att baka surdegsbröd :-) Jag tyckte att det var en bra idé att testa det på semestern när jag har tid och lite lugn och ro, det sista stämmer inte riktigt med 2 barn i huset varav en är en riktig pratkvarn (Lilla G).

Men eftersom surdeg nu ska vara så nyttigt och gott och bra för diabetiker så måste jag ju testa. Jag har införskaffat 2 böcker:



Och båda är jättebra! Jag gjorde surdegen från Helene Johansson och Baguetter från Martin Johanssons bok, och dom blev så superbra!


Inte världens bästa bild då kamren var urladdad och jag fick ta mobilen till hjälp.
Vi hade en lite utflykt i dag till Norra Berget här i Sundsvall och hade med oss lite lunch och vi gjorde i ordning ost och skinbaguetter och grillade dom lite så där lagomt så osten smälte....supergott!!!!!
Så nu är det bara att införskaffa sig lite baguettplåtar och önska sig en fin ny bakassisten till stora födelsedagen som närmar sig :-)
Ha det så bra!!!

1 kommentar:

  1. Tackar för att du kika in på min blogg!Alltid roligt med nya" ansikten"...Jag har bakat mycket i mina dagar men inte försökt mej på surdeg.. det är lite som du säger..tar länge..o allt det där.. jag har ju inga småbarn mera, de är stora alla 4... så det kan jag ju inte skylla på..hihi... nu måste jag fösöka mej på det oxå..för bröden såg supergoda ut...Ha det bra!

    SvaraRadera