tisdag 23 augusti 2011

Oversize tröja

Jag har inte bara bakat, jag har även stickat. Lilla G fick vänta lite med sin Poncho då jag blev så sugen att testa sticka en oversize tröja som alla har nu :-). Dom ser ju så enkla ut...och det var det också.
Jag använde garnet Nelly från Marks & Katten, ett jättefint garn med Viscose, bomull och lin i. Det blev ett jättefint fall i tröjan. Klicka här så kommer ni till Marks & Kattens hemsida.

Jag lade upp ett gäng maskor på rundstickor 9 så det blev lite håligt. Efter 6 varv gjorde jag släppmaskor (varannan omtag på v 1 och på v 2 släpper jag omtagen). När jag ville ha ärm så lade jag upp ca 18 m på varsida och forsatte sticka tills jag var nöjd. V-ringningen gick jag efter samma mönster som den lila Mandarin Petit tröjan.

Jag är nöjd och Stora G ville också ha så det är ett bra betyg :-)




Ponchon till Lilla G växer på längden och det blir bara fler och fler maskor men nu är det inte så långt kvar, kanske 1 dm sen ska jag bara få till en huva också.....


Ha det så bra!
//Malin


1 kommentar:

  1. så fin ponchon blev...det blir så fint med flätor..o blusen ser ju bra ut,,dedär med att släppa maskor har jag aldrig provat på...här är sol idag..så det borde bli en fin dag.

    SvaraRadera